Kvalita zvuku 0
Summary rating from user's marks. You can set own marks for this article - just click on stars above and press "Accept".
Accept
Summary 0.0 špatné

Recenze LED televize Smart TV Samsung UE40EH5300

Smart TV Samsung UE40EH5300V dnešní moderní době už není cool mít pouze smart phone, ale dokonce i smart televizi. Pokud slyšíte tento název poprvé – přiblížíme vám, co pojem Smart TV znamená.

Podobně jako chytrý telefon, který funguje na bázi internetu a vyhledávání / stahování všech dostupných informací a aplikací, takto funguje i chytrá televize. Podmínkou pro koupi takovéto televize je mít doma vysokorychlostní internet. Poté se televize stává velice interaktivním nástrojem. Samsung si název Smart TV nechal registrovat a je jejím hlavním propagátorem. Přes Smart HUB můžete stahovat aplikace pro volný i zpoplatněný obsah, které se pak ukazují na obrazovce jako ikonky , podobně jako na smart telefonech. Televizi můžete ovládat hlasově ( rozumí asi 40ti povelům v češtině), gesty a dokonce už umí i rozpoznávat obličeje svých uživatelů ( pro přihlášení do různých aplikací, např. skype). Určitě oceníte i tu možnost, že to, na co se budete dívat, můžete přizpůsobit sobě a nemusíte se řídit pevným televizím programem. Dále můžete díky tzv. chytré kartě svou televizi aktualizovat (software – podobně jako u telefonů) a přizpůsobit tak stále se vyvíjecímu se trhu. Do budoucna se připravuje spoustu vylepšení těchto smart televizí, které můžete sledovat na internetu.

Pokud se vrátíme k parametrům námi vybrané televize, začneme obrazem. Technologie LED a rozlišení FullHD 1920x 1080 a úhlopříčka má 101 cm nám dopřeje skvělý zážitek ze sledování filmů. Frekvence zobrazení 50 Hz se zdá být možná málo, ale na 2D filmy bohatě stačí a obraz nijak nezrní, neseká se a díky využití algoritmů Wide color enhancer plus se kvalita obrazu ještě zlepšuje a poskytuje tak syté barvy, dokonce i černá je opravdu černá. V nastavení televize si barvy a sytost můžete ještě přizpůsobit jak chcete. Má zvukové výstupy celkově o 20W – Dolby digital plus, výstup na sluchátka, 3 HDMI vstupy, 1x scart, 1x kompozitní, 1x komponentní, 2 USB vstupy, slot na karty CI+, ethernetový vstup ( podporuje DLNA). Televizní signál přijímá přes analogový tuner DVB-T a DVB-C pro příjem kabelové televize. Avšak chybí satelitní přijímač DVB-S – nutno dokoupit externí.

S funkcí Allshare play můžete sdílet filmy, fotografie a hudbu z jakýchkoli jiných zařízení v blízkém okolí televize. S další funkcí ConnectShare Movie si můžete přehrávat filmy z flash disků a přenosných pevných disků. Díky již zmíněnému Smart hubu si můžete do televize nastahovat aplikace a filmy, dle vašich chutí.

Rozměry TV jsou: šířka 92,8 cm, výška s podstavcem 60,7 cm a hloubka bez podstavce 9,3 cm, váží skoro 11 kg. VESA uchycení umožňuje přidělat televizi na zeď. Spotřeba ve stand-by stavu je 0,3 W.

Výhody Smart TV Samsung UE40EH5300

• poměr cena/ kvalita
  • SMART TV – Smart hub
  • dobrý signál wifi
  • kvalitní obraz FullHD
  • DLNA
  • přehrávání filmů z USB, pevných disků
  • funkce automatického vypnutí

Nevýhody LED televize Samsung UE40EH5300

• nepohyblivý stojánek
  • nepodscvícený ovladač
  • řazení programů vyžaduje trpělivost
  • nemá DVB-S tuner (dokoupit externí)
  • nenahrává filmy na flash disk (mají dražší typy)
  • filmy po síti nejdou přetáčet či stopnout
  • adaptér wifi musí být od Samsungu - jinak dokoupit

Naše hodnocení

Pokud si vybíráte novou televizi a rádi sdílíte, propojujete své zařízení v domácnosti, máte rádi kvalitní obraz – určitě sáhněte po SMART TV. Žádné výrobky z řady Samsung nejsou špatné – je těžké říci, který výrobek je pro vás ten nejlepší. Záleží na vašich uživatelských požadavcích. Tuto televizi můžete sehnat od 9423 Kč. Pokud si připlatíte např. 1000,- již můžete získat televizi se zobrazením 100 Hz, s tunerem DVB-S (zase o jednu krabičku settop boxu méně), vestavěnou wifi, pokud si koupíte zase o 1000,- levnější, bude mít horší rozlišení obrazu, menší úhlopříčku, ale zase můžete filmy nahrávat na USB. Tady vidíte, že každý ten kousek má jiná specifika, proto byste si měli sednout, říct si cenovou relaci, co od produktu chcete, co oželíte, popř. vychytat nějaké sezónní slevy.